Vraag vanuit de Mijehof. Blijkbaar is er een uitdaging met betrekking tot straatnaambordjes en bordjes voor de nummering.

Kan daar iets aan gedaan worden met betrekking tot het buurtbudget?

Login om te antwoorden

Volgens onze informatie is het groen onderhoud verdeeld over 5 organisaties. Het lijkt erop alsof er tussen deze organisaties totaal geen communicatie is. Schoonmaken of opruimen is slecht georganiseerd en groen afval blijft meestal dagen liggen.
Wij zouden als bewoners graag een beroep willen doen op bepaald onderhoud. Als een van de organisaties bijvoorbeeld met een enorme heggeschaar de openbare heggen komt snoeien, dan zou het fijn zijn als wij weten wanneer en dan ook kunnen vragen of bepaalde heggen of struiken, van bewoners, ook meegenomen kunnen worden. Sommige bewoners worden te oud voor dit soort onderhoud en nemen meestal een tegeltuin, omdat het onderhoud niet meer wil lukken.
De meeste wijken bestaand nu >= 40 jaar en veel bomen die ooit tussen de tuinen geplant zijn, zijn nu zo groot, dat ze boven de daken uitkomen.
Veel mensen met daken op het zuid westen, nemen zonnenpanelen, maar de bomen van de buren met tuinen op het noorden, zijn nu zo hoog, dat de meeste zonnenpanelen pas na 13:00 uur, de volledige zon kunnen opvangen. Eigenaren van deze bomen, willen vanwege de kosten, deze bomen niet rooien. Het zou daarom fijn zijn als de gemeente budget zou hebben om deze bomen te laten rooien en/of opruimen.

Voordelen;

  1. Beter onderhouden openbare ruimte en voortuinen.
  2. Hogere opbrengst zonnenpanelen.
  3. Geen risico meer bij zware storm.
  4. Eindelijk meer licht in de kamer.
  5. Geen berk afval meer in de tuin.
  6. Meer en eerder zon in de tuin.

 

Login om te antwoorden

Na 40 jaar zijn de eerste bewoners nog erg blij met hun plekje, de Meerkerkdreef is een probleem, maar daar wordt hopelijk snel iets aan gedaan.
Toen de plannen voor onze wijk 45 jaar geleden gemaakt werden, werd besloten tot het aanleggen van z.g. woonerven, de hoven Mijehof- en Malden-hof kregen beide aan de westzijde parkeerplaatsen met toegangswegen tussen de huizen en tuinen.
Voor de Mijndenhof was daar blijkbaar geen geld meer voor, maar er werd wel ruimte gereserveerd voor eventuele aanleg, want in de Mijndenhof even is aan de zuid- en west-zijde aan onderkant van de Meerkerkdreef ruimte te over voor een toegangsweg en parkeerplaatsen.
Deze ruimte wordt nu gebruikt als honden uitlaat plaats en diverse bewoners van de huurwoningen hebben schijnbaar hun tuin een beetje verlengt. Het groen wordt totaal niet onderhouden en slechts een enkele keer komen mensen van Pantar onkruid wieden. Gras wordt gemaaid maar nooit opgeruimd en komt dus op tussen de tegels van de bushalte toegang.
Heel veel bewoners worden al wat ouder en gezien het feit, dat de regering wil, dat mensen langer thuis blijven wonen, wordt het steeds meer een uitdaging om van de huidige parkeerplaats naar de ingang van je huis te komen. Een aantal is al slecht ter been en voor hen wordt het steeds een grotere uitdaging.
Een aantal bewoners en zeker enkelen die op de aangrenzende hoekwoningen wonen, zouden geen bezwaar hebben als de huidige situatie heroverwogen wordt, mits er een gedegen afscheiding komt, tussen hun tuin en de nieuwe parkeerplaatsen. Camerabewaking regelen de bewoners zelf, maar afsluiting van de toegangsweg met een slagboom, met pasje zou aan te bevelen zijn. Voordeel hebben wij ook als we gereserveerde of gemarkeerde plaatsen zouden kunnen krijgen, opladen van een eventuele elektrische auto met eigen stroom, wie wil dat niet?

Voordelen:

  • Wijk wordt meer senior vriendelijk zonder het karakter van de wijk te veranderen.
  • Wijk wordt weer beter toegankelijk voor de hulpdiensten.
  • Past qua opzet bij de opzet van Mijehof en Maldenhof
  • Vergroot sociale controle in de wijk.

Wij hopen dan ook dat een gedeelte van het jaarlijkse buurtbudget besteed gaat worden aan het herinrichten van ons hof aan zuid- en westzijde.

Login om te antwoorden

Mocht infrastructuur ook onder het buurtbudget vallen dan graag aandacht voor het volgende;
Vanuit afslag S112 is de oostelijke Meerkerkdreef een 2 baans weg, voor sommigen erg frustrerend als je maar 50 KM per uur mag en je voorganger die inderdaad aanhoudt.
Na de rotonde richting Reigersbos, waar richting aangeven al een groot probleem is, kun je eindelijk na de afslag richting Mijndenhof, het gaspedaal indrukken en die voortsukkelende voorganger eindelijk inhalen, want daar veranderd de Meerkerkdreef opeens in een 2x2 baans snelweg.
Als je staat te wachten bij de bushalte Meernhof, dan zie je ze al direct harder dan 50, aankomen op de linker baan, maar helaas staan ze meestal bij het stoplicht richting AMC of Mijehof toch weer stil. Vooral een aantal motorrijders heeft een aantal keren per dag last van hun overvloed aan Testosteron, want 50 is toch echt erg langzaam voor een echte kerel. De weg naar het AMC is weer een 2 baans weg, maar de Meerkerkdreef blijft tot aan de Huntumdreef een 2x2 baans snelweg.
Maar wat blijkt, we hebben een Gaasperdammertunnel van 4.5 miljard euro, want A6/A9 was zo zielig voor de vogeltjes in het Naardermeer en op dat tunneldak komen twee parken, want die belachelijk ingedeelde S112 rotonde splits dat park mooi in tweeën. De Meerkerkdreef wordt voor 200 meter nu Huntumdreef en een stoplicht voor voetgangers uit het park is blijkbaar niet nodig, maar wel opeens een wegversmalling van 2x2 naar 2 x 1, met een brede tussenstrook!?
Wie bedenkt dit, had het niet beter geweest als de GEHELE Meerkerkdreef een 2 x1 baans weg is en blijft over zijn gehele lengte?
Mijn verzoek is dan ook aan het stadsdeelbestuur, dat ze na 40 jaar eens eindelijk werk gaan maken van deze situatie. 40 jaar geleden, was er blijkbaar geen geld beschikbaar of over, om de geluidsoverlast voor de bewoners van Holendrecht west te beperken met goede geluidsschermen. Wat struikjes en bomen, dat was wel voldoende, want meestal hebben we westen wind en er zit een parkeerplaats tussen, dus…..
De bewoners van Holendrecht-Oost kregen een houtenbak met houtenschutting en wat plantjes en bomen, die nu na 40 jaar overwoekerd zijn door klimop en die houten bak is grotendeel verrot en ook overwoekerd met klimop. Onderhoud? Er zijn blijkbaar 5 organisaties betrokken bij het groen onderhoudt in Holendrecht, van goede coördinatie en controle is allesbehalve sprake.
De oostelijk bushalte Meernhof wordt wel eens gebruikt voor het afzetten van zwemmende kindertjes en die trap was wel erg gevaarlijk, dus een nieuwe trap met leuning in het midden, was een prima oplossing, helaas voor maar slechts aan een kant, aan de zuidelijke kant ligt nog steeds dezelfde oude betonnen, meestal overwoekerde trap, want die gebruikt toch niemand, toch? Nou niet dus. Hetzelfde geld voor de bushalte aan de overkant. De trappen in het zicht, aan het fietspad zijn verbeterd, de anderen dus niet, want die ziet toch niemand als men per auto over het fietspad een controle uitvoert!
Al met al, al 40 jaar een grote uitdaging en totaal geen aandacht, omdat toch niemand klaagt.
De bewoners die langs de Meerkerkdreef wonen en vooral die van Holendrecht-West EN Oost willen nu eindelijk eens een oplossing van dit probleem.
Wij willen dat de Meerkerkdreef over zijn gehele lengte een 2x1 baans weg wordt, met verkeersdrempel en/of een verlaging van de snelheid naar 30 Km.
Mocht dat niet kunnen, dan willen wij nu eens eindelijk goed werkende geluidsschermen en gedegen onderhoud van het groen.

Voordelen:

  • Vergroot verkeersveiligheid.
  • Vrijgekomen stukje rijbaan gebruiken voor veilige op en afritten naar hoven.
  • Natuurlijke barrière tegen te hard rijden.
  • Dus milieuvriendelijker.
  • Sluit beter aan bij alle andere wegen in Gaasperdam.
  • Geeft extra ruimte voor een verbetering van de versleten geluidswal aan de oostelijke zijde en een nieuwe goedwerkende, aan de west zijde..

Wij hopen van harte, dat een gedeelte van het jaarlijkse buurtbudget gebruikt gaat worden voor deze uitdaging, of dat er uit een ander potje nu eindelijk eens een oplossing komt.

 

ps;

vrijdag de 13de Augustus 2021 omstreeks 11;00 uur. Auo komende uit Millingenhof, ramt op auto rijdende op linker baan, komende uit zuidelijke richting. Licht gewonden, had voorkomen kunnen worden als er goede in en uitvoeg stroken zouden zijn ipv 2x2 rijbanen!

13-08-201 11:45 : Politie verzocht om snelheids controle op Meerkerkdreef, wordt door politie agente toegezegt, het met haar collega's te bespreken. Indruk dat er iets gebeurd? Nihil!

Login om te antwoorden